W dniu 3 marca 2022 roku, Environmental Protection Agency (EPA) Administrator Michael S. Regan podpisał ostateczną zasadę zmieniającą termin otaczający PIP 3:1.Ostateczna zasada, która jest w najbliższym czasie, przedłuży datę zgodności do 31 października 2024 roku, dając firmom przestrzeń do oddychania i bardzo potrzebny czas na wyeliminowanie PIP 3:1 z ich łańcucha dostaw.
Pomimo przedłużenia daty egzekwowania zgodności, należy pamiętać, że obowiązki dokumentacyjne są wymagane od 8 marca 2022 roku. Należy niezwłocznie rozpocząć prace nad identyfikacją PIP 3:1 w łańcuchu dostaw i rozpocząć proces wycofywania.
Po ogłoszeniu ostatecznych przepisów w styczniu 2021 roku, zainteresowane strony wyraziły swoje obawy związane z niewielkim odstępem czasu pomiędzy ogłoszeniem ostatecznych przepisów a nową datą ich spełnienia. Interesariusze ci obejmowali zarówno sektor produkcji elektrycznej i elektronicznej, jak i ich klientów.
EPA powiedziała, że te obawy nie zostały przekazane do nich aż po styczniu 2021 zasady na PIP 3:1 wszedł w życie. Dlatego EPA początkowo opóźniła datę zgodności do 8 marca 2022 r., aby zebrać wgląd od zainteresowanych stron i przedsiębiorstw.
Po tym, EPA dalej opóźnił datę zgodności PIP 3:1 do 31 października 2024 roku, w dążeniu do rozwiązania "...trudności nieumyślnie stworzone przez styczniową regułę końcową w sprawie PIP 3:1." Elastyczność EPA pokazuje chęć osiągnięcia większego zrównoważonego rozwoju łańcuchów dostaw, a nie tylko karania firm. Jednakże, pokazuje również determinację do usunięcia szkodliwych substancji z łańcuchów dostaw w USA.
EPA oświadczyła, że zamierza wydać osobne rozporządzenie które obejmą PIP 3:1 i inne substancje chemiczne PBT (Persistent Bioaccumulative Toxic). Przepisy te są spodziewane wiosną 2023 roku.
Ponadto, EPA rozważy istotne informacje dotyczące PIP 3:1 i opóźnionej daty zgodności. Podczas gdy EPA nadal angażuje się w przemysł w odniesieniu do wykonalności terminów, firmy muszą podjąć działania już teraz, aby zapobiec utracie dostępu do rynku i zakłóceń operacyjnych spowodowanych ograniczeniami TSCA.
Podczas gdy PIP 3:1 ma swój własny termin, te cztery chemikalia PBT zostały zakazane od 8 marca 2021 r:
W 2022 roku EPA przeprowadzi ocenę ryzyka tych substancji o wysokim priorytecie.
"Pierwsze 10" chemikaliów, które zostaną poddane ocenie ryzyka, obejmuje:
Spośród tych dziesięciu substancji chemicznych, HBCD oraz PV29 są najbardziej prawdopodobne, że będą pierwsze.
W grudniu 2019 roku EPA wyznaczyła 20 substancji chemicznych o wysokim priorytecie, które zostaną poddane przeglądowi. Te "Następne 20" chemikalia obejmują:
Biorąc pod uwagę liczbę substancji chemicznych poddanych przeglądowi, producenci powinni być przygotowani na rygorystyczne badanie swojego łańcucha dostaw i wyeliminowanie wszelkich substancji PBT. Dodatkowo, zdecydowanie zaleca się, aby firmy aktywnie rozpoczęły trudny proces usuwania PIP 3:1 przed nowym terminem zgodności, wraz z takimi substancjami jak PV29 i HBCD.
Będzie to duże przedsięwzięcie, zwłaszcza biorąc pod uwagę powszechność PIP 3:1. Aby jednak osiągnąć zgodność i utrzymać dostęp do rynku amerykańskiego, niezwykle ważne będzie wyjście naprzeciw nadchodzącym restrykcjom i ocena stabilności obecnego łańcucha dostaw.
Śledzenie wymogów TSCA może być trudnym procesem, zarówno pod względem utrzymania koncentracji na nowych przepisach, jak i głębokiego mapowania łańcucha dostaw pod kątem wszelkich ograniczonych substancji.
Jako lider w zarządzaniu zrównoważonym łańcuchem dostaw, nasz zespół ekspertów ds. regulacji na całym świecie może pomóc Państwu śledzić aktualizacje TSCA i dogłębnie przeanalizować swój łańcuch dostaw, aby zapobiec zakłóceniom operacyjnym, uniknąć kosztownych kar i utrzymać dostęp do rynku. Dzięki temu można łatwo zidentyfikować wszelkie substancje, które należy usunąć z łańcucha dostaw i proaktywnie podjąć działania.
Aby uzyskać więcej informacji, prosimy o kontakt z nami pod adresem info@assent.com.