Orzeczenie PIP 3:1 stwarza pole do działania, ale nadal potrzebne są pilne działania

image

W dniu 3 marca 2022 roku, Environmental Protection Agency (EPA) Administrator Michael S. Regan podpisał ostateczną zasadę zmieniającą termin otaczający PIP 3:1.Ostateczna zasada, która jest w najbliższym czasie, przedłuży datę zgodności do 31 października 2024 roku, dając firmom przestrzeń do oddychania i bardzo potrzebny czas na wyeliminowanie PIP 3:1 z ich łańcucha dostaw.

Pomimo przedłużenia daty egzekwowania zgodności, należy pamiętać, że obowiązki dokumentacyjne są wymagane od 8 marca 2022 roku. Należy niezwłocznie rozpocząć prace nad identyfikacją PIP 3:1 w łańcuchu dostaw i rozpocząć proces wycofywania.

Decyzja o opóźnieniu

Po ogłoszeniu ostatecznych przepisów w styczniu 2021 roku, zainteresowane strony wyraziły swoje obawy związane z niewielkim odstępem czasu pomiędzy ogłoszeniem ostatecznych przepisów a nową datą ich spełnienia. Interesariusze ci obejmowali zarówno sektor produkcji elektrycznej i elektronicznej, jak i ich klientów.

EPA powiedziała, że te obawy nie zostały przekazane do nich aż po styczniu 2021 zasady na PIP 3:1 wszedł w życie. Dlatego EPA początkowo opóźniła datę zgodności do 8 marca 2022 r., aby zebrać wgląd od zainteresowanych stron i przedsiębiorstw.

Po tym, EPA dalej opóźnił datę zgodności PIP 3:1 do 31 października 2024 roku, w dążeniu do rozwiązania "...trudności nieumyślnie stworzone przez styczniową regułę końcową w sprawie PIP 3:1." Elastyczność EPA pokazuje chęć osiągnięcia większego zrównoważonego rozwoju łańcuchów dostaw, a nie tylko karania firm. Jednakże, pokazuje również determinację do usunięcia szkodliwych substancji z łańcuchów dostaw w USA.

Co dalej z PIP 3:1 i innymi chemikaliami PBT?

EPA oświadczyła, że zamierza wydać osobne rozporządzenie które obejmą PIP 3:1 i inne substancje chemiczne PBT (Persistent Bioaccumulative Toxic). Przepisy te są spodziewane wiosną 2023 roku.

Ponadto, EPA rozważy istotne informacje dotyczące PIP 3:1 i opóźnionej daty zgodności. Podczas gdy EPA nadal angażuje się w przemysł w odniesieniu do wykonalności terminów, firmy muszą podjąć działania już teraz, aby zapobiec utracie dostępu do rynku i zakłóceń operacyjnych spowodowanych ograniczeniami TSCA.

Podczas gdy PIP 3:1 ma swój własny termin, te cztery chemikalia PBT zostały zakazane od 8 marca 2021 r:

  • 2,4,6 TTBP (EC: 211-989-5, CAS: 732-26-3)
  • PCTP (EC: 205-107-8, CAS: 133-49-3)
  • DecaBDE (WE: 214-604-9, CAS: 1163-19-5)
  • HCBD (EC: 201-765-5, CAS: 87-68-3)

Co jest na horyzoncie dla EPA?

W 2022 roku EPA przeprowadzi ocenę ryzyka tych substancji o wysokim priorytecie.

"Pierwsze 10" chemikaliów, które zostaną poddane ocenie ryzyka, obejmuje:

  • 1,4-dioksan (WE: 204-661-8, CAS: 123-91-1)
  • 1-bromopropan (WE: 203-445-0, CAS: 106-94-5)
  • Azbest (WE: 603-721-4, CAS: 1332-21-4)
  • Tetrachlorek węgla (WE: 200-262-8, CAS: 56-23-5)
  • HBCD (znany również jako Cykliczny Bromek Alifatyczny) (EC: 221-695-9, CAS: 3194-55-6)
  • Chlorek metylenu (WE: 200-838-9, CAS: 75-09-2)
  • NMP (EC: 212-828-1, CAS: 872-50-4)
  • PV29 (EC: 201-344-6, CAS: 81-33-4)
  • Tetrachloroetylen, znany również jako perchloroetylen (WE: 204-825-9, CAS: 127-18-4)
  • Trichloroetylen (WE: 201-167-4, CAS: 79-01-6).

Spośród tych dziesięciu substancji chemicznych, HBCD oraz PV29 są najbardziej prawdopodobne, że będą pierwsze.

W grudniu 2019 roku EPA wyznaczyła 20 substancji chemicznych o wysokim priorytecie, które zostaną poddane przeglądowi. Te "Następne 20" chemikalia obejmują:

  • p-Dichlorobenzen (WE: 203-400-5, CAS: 106-46-7)
  • 1,2-Dichloroetan (EC: 203-458-1, CAS: 107-06-2)
  • trans-1,2-dichloroetylen (WE: 205-860-2, CAS: 156-60-5)
  • o-Dichlorobenzen (WE: 202-425-9, CAS: 95-50-1)
  • 1,1,2-Trichloroetan (WE: 201-166-9, CAS: 79-00-5)
  • 1,2-Dichloropropan (WE: 201-152-2, CAS: 78-87-5)
  • 1,1-Dichloroetan (WE: 200-863-5, CAS: 75-34-3)
  • Ftalan dibutylu (DBP) (WE: 201-557-4, CAS: 84-74-2)
  • Ftalan butylu benzylu (BBP) (WE: 201-622-7, CAS: 85-68-7)
  • Ftalan di-etyloheksylu (DEHP) (WE: 204-211-0, CAS: 117-81-7)
  • Ftalan diizobutylu (DIBP) (WE: 201-553-2; CAS: 84-69-5)
  • Ftalan dicykloheksylu (WE: 201-545-9, CAS: 84-61-7)
  • 4,4'-(1-metyloetylideno)bis[2,6-dibromofenol] (TBBPA) (WE: 201-236-9, CAS: 79-94-7)
  • Fosforan tris(2-chloroetylowy) (TCEP) (WE: 204-118-5, CAS: 115-96-8)
  • Kwas fosforowy, ester trifenylowy (TPP) (WE: 204-112-2, CAS: 115-86-6)
  • Dibromek etylenu (EC: 203-444-5, CAS: 106-93-4)
  • 1,3-butadien (WE: 203-450-8, CAS: 106-99-0)
  • 1,3,4,6,7,8-Heksahydro-4,6,7,8,8-heksametylcyklopenta [g]-2-benzopiran (HHCB) (WE: 214-946-9, CAS: 1222-05-5)
  • Formaldehyd (EC: 200-001-8, CAS: 50-00-0)
  • Bezwodnik ftalowy (WE: 201-607-5, CAS: 85-44-9)

Konsekwencje dla producentów

Biorąc pod uwagę liczbę substancji chemicznych poddanych przeglądowi, producenci powinni być przygotowani na rygorystyczne badanie swojego łańcucha dostaw i wyeliminowanie wszelkich substancji PBT. Dodatkowo, zdecydowanie zaleca się, aby firmy aktywnie rozpoczęły trudny proces usuwania PIP 3:1 przed nowym terminem zgodności, wraz z takimi substancjami jak PV29 i HBCD.

Będzie to duże przedsięwzięcie, zwłaszcza biorąc pod uwagę powszechność PIP 3:1. Aby jednak osiągnąć zgodność i utrzymać dostęp do rynku amerykańskiego, niezwykle ważne będzie wyjście naprzeciw nadchodzącym restrykcjom i ocena stabilności obecnego łańcucha dostaw.

Jak Assent może pomóc

Śledzenie wymogów TSCA może być trudnym procesem, zarówno pod względem utrzymania koncentracji na nowych przepisach, jak i głębokiego mapowania łańcucha dostaw pod kątem wszelkich ograniczonych substancji.

Jako lider w zarządzaniu zrównoważonym łańcuchem dostaw, nasz zespół ekspertów ds. regulacji na całym świecie może pomóc Państwu śledzić aktualizacje TSCA i dogłębnie przeanalizować swój łańcuch dostaw, aby zapobiec zakłóceniom operacyjnym, uniknąć kosztownych kar i utrzymać dostęp do rynku. Dzięki temu można łatwo zidentyfikować wszelkie substancje, które należy usunąć z łańcucha dostaw i proaktywnie podjąć działania.

Aby uzyskać więcej informacji, prosimy o kontakt z nami pod adresem info@assent.com.