Zmiany w ustawie California Safe Drinking Water and Toxic Enforcement Act z 1986 r. (Proposition 65) mogą być korzystne dla firm, które chcą przenieść obowiązki związane z etykietowaniem w dół łańcucha dostaw, ale wiąże się to z pewnym haczykiem.
Aby skorzystać z przeniesienia obowiązku ostrzegania, firma działająca na rynku niższego szczebla musi corocznie potwierdzać otrzymanie ostrzeżenia, co staje się tym bardziej prawdopodobne, im bardziej wpływowa jest firma działająca na rynku wyższego szczebla.
W dniu 1 kwietnia 2020 r. kalifornijskie Biuro Oceny Zagrożeń dla Zdrowia Środowiska (OEHHA) zmieniło Propozycję 65, aby umożliwić firmom przeniesienie obowiązku ostrzegania na autoryzowanego sprzedawcę detalicznego lub kolejnego agenta niższego szczebla, takiego jak dystrybutor, pod warunkiem, że podmiot ten zatrudnia więcej niż 10 pracowników i dostarczy potwierdzenie odbioru.
Powiadomienia, które muszą być odnawiane co roku, muszą zawierać:
Nie każdy podmiot będzie chciał wziąć odpowiedzialność prawną za obowiązek ostrzegania, a zatem może zignorować żądanie. Brak odpowiedzi potwierdzającej otrzymanie pisemnego powiadomienia oznacza, że odpowiedzialność prawna nie została przeniesiona.
Mniejsze firmy, które sprzedają towary dużym detalistom internetowym, mogą spodziewać się trudności w przeniesieniu obowiązku ostrzegania, zwłaszcza że wiele umów stanowi, że odpowiedzialność spoczywa na producencie lub dystrybutorze.
Jednak większe firmy sprzedające mniejszym dystrybutorom (powszechne w branżach takich jak części samochodowe) mogą spodziewać się dużej liczby wniosków o przeniesienie obowiązku ostrzegania. Duże zainteresowanie nie oznacza jednak 100-procentowego wskaźnika odpowiedzi. Nawet jeśli firmy są w stanie przenieść obowiązek ostrzegania na większość sprzedawców detalicznych i dystrybutorów niższego szczebla, o ile nie wymagają tego umownie, prawdopodobnie nadal będą mieli podzbiór części i / lub produktów, które muszą sami oznakować.
Dla firm, które są w stanie wykorzystać swoją pozycję w łańcuchu dostaw i wielkość rynku, przeniesienie obowiązków ostrzegawczych może przynieść korzyści, w tym
Chociaż istnieje wiele korzyści z przeniesienia obowiązków ostrzegawczych, firmy w tym zakresie nadal muszą wykonać wstępną pracę polegającą na zebraniu odpowiednich danych z łańcucha dostaw, samodzielnie lub przy użyciu rozwiązania takiego jak Assent, i przeprowadzeniu niezbędnych testów - przeniesienie nie jest całkowitą kartą zwalniającą z więzienia.
Nadal pozostają pewne pytania, takie jak to, kto dokładnie może działać jako autoryzowany agent producenta, producenta, pakującego, importera, dostawcy lub dystrybutora jakiegokolwiek produktu, który rzekomo narusza przepisy. Oczekuje się, że OEHHA odpowie na tego typu pytania jeszcze w tym miesiącu.
Mintz wspiera firmy zajmujące się zawiadomieniami o naruszeniu i innymi kwestiami związanymi z Propozycją 65. Aby skontaktować się z nami lub dowiedzieć się więcej, odwiedź https://www.mintz.com/. Aby dowiedzieć się więcej o rozwiązaniu Assent do gromadzenia i zarządzania danymi Proposition 65, zarezerwuj prezentację na żywo.