Menedżerowie ds. ochrony środowiska to ludzie zajęci. Zawsze mają wiele na głowie, jeśli chodzi o zgodność z przepisami dotyczącymi ochrony środowiska, wszystko to jest istotne dla ogólnego sukcesu firmy, a wszystko to odbywa się w napiętych terminach. W tych okolicznościach istnieje jeden zasób, który jest nieoceniony i niezastąpiony dla specjalistów ds: CZAS.
Po prostu nigdy nie ma wystarczająco dużo czasu, aby zrobić wszystko, co jest do zrobienia. Najczęściej firmy mają czas na ukończenie swoich dużych raportów zgodności środowiskowej dopiero w ostatniej chwili. Niektórym brakuje nawet czasu i kończą raportowanie z opóźnieniem, płacąc kary za niezgodność z przepisami, aby wypełnić lukę.
Potrzeba czasu, aby wprowadzić dane do systemu baz danych i obliczyć emisje do powietrza na podstawie zapisów dotyczących użytkowania produktów. Potrzeba czasu, aby uzyskać użyteczne informacje środowiskowe od dostawców chemikaliów i podjąć decyzję o zatwierdzeniu lub odrzuceniu nowych materiałów.
W jaki sposób więc przeciążony kierownik ds. BHP może zyskać więcej czasu bez poświęcania istotnych obowiązków, takich jak raportowanie zgodności lub planowanie zrównoważonego rozwoju? Sekretem jest zautomatyzowanie wszystkich tych czasochłonnych czynności, które nie wymagają dużej wiedzy praktycznej.
Mówimy tu o ręcznym wprowadzaniu danych, zbieraniu danych od sprzedawców produktów, zatwierdzaniu produktów, a nawet generowaniu raportów zgodności środowiskowej. Każde z tych zadań może być wykonywane automatycznie przez inteligentny system EMS (system zarządzania środowiskowego), drastycznie skracając czas potrzebny do uzyskania potrzebnych wyników.
Co ważne, automatyzacja danych nie polega na przyjęciu mentalności "ustaw i zapomnij": wszystkie te zautomatyzowane zadania powinny być nadal weryfikowane przez specjalistę ds. zarządzania środowiskowego w celu zapewnienia, że zarządzanie danymi środowiskowymi jest nadal na najwyższym poziomie.
Zmniejszając swoje obciążenie do zwykłego przeglądu i nadzoru, zaoszczędzisz wiele godzin w każdym tygodniu. (Dodatkową korzyścią będzie mniejsza liczba błędów w danych, ponieważ wyeliminowano element ludzki z procesu wprowadzania danych).
Zatwierdzanie produktów po prostu nie pozwala na wprowadzenie do zakładu niczego, co mogłoby zagrozić zgodności z przepisami.
Zatwierdzanie produktów takich jak powłoki chemiczne przed rozpoczęciem ich stosowania jest niezbędne. Jest to najbardziej proaktywny sposób zarządzania emisjami do powietrza i upewnienia się, że nie złamiesz przypadkowo jednego z warunków pozwolenia i nie narazisz się na zamknięcie zakładu.
Jest to również skuteczne miejsce do rozpoczęcia automatyzacji procesów w celu zaoszczędzenia czasu. Prawdopodobnie posiadasz już elektroniczne listy produktów, których nie możesz używać lub których chcesz unikać. Nie potrzeba wiele, aby skonfigurować system EMS, który może wyszukiwać każdy nowo zakupiony produkt w bazie danych produktów zakazanych.
Dzięki temu nowemu, oszczędzającemu czas środkowi, zamiast sprawdzać listę po liście, będziesz mógł upewnić się, że twoje listy zakazów są aktualne i badać alternatywne produkty, których mógłbyś używać zamiast nich.
Jednym z największych bólów głowy, na które skarżą się menedżerowie ds. środowiska, jest uganianie się za sprzedawcami produktów w celu uzyskania większej ilości informacji chemicznych lub lepszych informacji.
Sprzedawcy chemikaliów niekoniecznie pracują według tego samego harmonogramu, co ich klienci, co może ograniczać Twoją zdolność do uzyskania i wprowadzenia danych, których potrzebujesz, kiedy ich potrzebujesz. Największym koszmarem reportera jest posiadanie zbliżającego się raportu zgodności środowiskowej i utknięcie w oczekiwaniu na MSDS lub dane o składnikach chemicznych.
W zależności od relacji ze sprzedawcami, można usprawnić zbieranie danych o produktach od sprzedawców na wiele sposobów. Jeśli masz dobrą elektroniczną bazę danych produktów, lub nawet tylko arkusz kalkulacyjny Excel (który nie zawsze jest najlepszym rozwiązaniem), możesz poprosić dostawców produktów o dostarczenie danych chemicznych w elektronicznym szablonie, który może łatwo przenieść niezbędne dane.
Jeśli macie Państwo doskonałe relacje ze swoimi sprzedawcami i partnerami, możecie nawet stworzyć wspólny system EMS lub portal do elektronicznej wymiany danych. W ten sposób można uzyskać bardziej wiarygodne informacje, które będą utrzymywane w całkowitej poufności.
Mając taki system na miejscu, zaoszczędzą Państwo czas zarówno na ściganiu sprzedawców w celu uzyskania informacji, jak i na godzinach spędzanych zazwyczaj na wprowadzaniu danych z karty MSDS do rejestrów zarządzania zapasami chemicznymi. Zamiast tego, będziesz musiał tylko przejrzeć dane chemiczne przed przeniesieniem go. Dla większości firm z dziesiątkami, jeśli nie setkami, produktów przychodzących, może to przełożyć się na ogromną oszczędność czasu.
Jak wykorzystasz zaoszczędzone godziny?
Zakład Volkswagena w Chattanooga rozpoczął wdrażanie oszczędzającego czas systemu EMS firmy ERA Environmental Management, aby zautomatyzować zarządzanie danymi środowiskowymi i skrócić czas poświęcany na zadania związane z BHP o prawie 80%.
Pozwoliło to ich pracownikom skupić się na zdobyciu nagrody Edison Green, uzyskaniu certyfikatu LEED oraz spektakularnym sukcesie programu zrównoważonego rozwoju Think Blue.
Co mógłbyś osiągnąć mając 80% więcej czasu?
Jakie plany odkładasz na później, bo nie masz teraz czasu?
Więcej na: http://chemicznasubstancja.pl