Ostateczny termin składania podsumowań planu redukcji substancji toksycznych (TRA) w Ontario upływa 31 grudnia 2012 roku. Aby pomóc zakładom podlegającym tej ustawie, ERA odpowiada na pytanie "Co dokładnie wchodzi w skład Planu Redukcji Toksyczności?" w tej dwuczęściowej serii.
Pamiętaj - po napisaniu Planu redukcji substancji toksycznych musisz przesłać jedynie jego streszczenie.
Podstawowe informacje o TRA, w tym o tym, kogo on dotyczy, można znaleźć w naszym artykule wprowadzającym tutaj.
Kanadyjskie Ministerstwo Środowiska przygotowało pewne szczegółowe wytyczne dotyczące tego, co powinno znaleźć się w Twoim Planie Redukcji Toksyczności. Proces został zaprojektowany tak, aby był jak najprostszy i powinieneś mieć już wiele wymaganych informacji pod ręką dzięki prowadzeniu innych rejestrów środowiskowych i innym obowiązkom wynikającym z przepisów.
Składanie streszczenia Planu Redukcji Toksyczności nie jest opcjonalne. Jednak w chwili obecnej nie ma federalnego ani prowincjonalnego wymogu, abyś zrealizował wszystkie plany działania lub osiągnął wszystkie cele, które wpisałeś do swojego Planu Redukcji Toksyczności.
Obecnie Ustawa o Redukcji Toksyczności jest po prostu wykorzystywana do ułatwienia ontaryjskim producentom procesu redukcji substancji toksycznych. Oczekuje się jednak, że w najbliższych latach kanadyjskie przepisy zaczną ściśle egzekwować realizację celów Planu Redukcji Toksyczności.
Przygotowując swój Plan Redukcji Toksyczności, powinieneś postępować zgodnie z dziewięcioma sekcjami określonymi przez kanadyjskie Ministerstwo Środowiska (MOE). Należy pamiętać, że każda sekcja planu powinna być przeprowadzona dla każdej substancji toksycznej. Dla zakładów używających lub wytwarzających więcej niż jedną substancję toksyczną, oznacza to, że wiele Planów Redukcji Toksyczności, które składasz, może się pokrywać.
Ta sekcja powinna zawierać wszystkie podstawowe informacje o zakładzie, które będą potrzebne organom regulacyjnym do określenia ilości przyjmowanych i wydawanych toksycznych materiałów. Musisz zamieścić listę osób kontaktowych (takich jak kierownik ds. środowiska lub inna osoba kontaktowa, główny specjalista ds. podpisów, kierownik zakładu), jak również nazwisko i numer licencji planisty lub planistów redukcji toksyczności zaangażowanych w proces.
Istotne jest również, aby w tej sekcji wymienić każdą pojedynczą substancję toks yczną, która jest używana lub powstaje w procesie. Nieuwzględnienie wszystkich substancji toksycznych podlegających ustawie o redukcji toksyczności spowoduje, że nie będziesz spełniał wymogów tej ustawy.
W tym miejscu napiszesz krótkie oświadczenie o zamiarze zredukowania użycia i tworzenia określonej substancji toksycznej w twoim zakładzie. Alternatywnie, możesz zrezygnować ze składania oświadczenia o zamiarze ograniczenia stosowania tej substancji toksycznej, ale będziesz musiał podać powody tej decyzji (i będą to bardzo dobre powody).
Ponadto, dla każdej substancji, trzeba będzie stworzyć listę konkretnych celów i zadań(konkretne liczby i szczegóły są zdecydowanie preferowane w tym przypadku). Na przykład, można ustalić cel, aby zmniejszyć formaldehyd stosowany w procesach o 10% w ciągu następnego roku, a następnie obniżyć poziomy o kolejne 15% w roku następnym.
Nie ma formalnej kary za nieosiągnięcie tych celów - jednak nadal należy tworzyć osiągalne cele.
Zamieść informacje o etapach w zakładzie, jak również opis wszystkich procesów, w które zaangażowana jest toksyczna substancja chemiczna. Będzie to musiało zawierać diagramy przepływu procesów i wszelkie inne wizualne reprezentacje przepływu substancji przez procesy w twoim zakładzie.
W tej części chodzi o to, aby zrozumieć, gdzie każda toksyczna substancja jest używana, co pozwoli tobie, twoim planistom i wszelkim organom regulacyjnym zidentyfikować możliwości redukcji i po prostu uzyskać lepszy obraz tego, dlaczego w ogóle używasz tej substancji.
Ta sekcja jest poświęcona szczegółowemu opisowi procesów księgowania substancji toksycznych, które będziesz przeprowadzał dla każdej substancji toksycznej. MOE wymaga od wszystkich kierowników zakładów, aby prowadzili księgowość substancji toksycznych według następujących wytycznych:
W tej części planu musisz również zawrzeć metody obliczeniowe, równania i wszelkie stałe, których będziesz używał do określenia wyników i sposobu obliczania redukcji.
Jeżeli dane wejściowe substancji toksycznej i dane wyjściowe substancji nie są równoważne, należy podać powody.
Przedstaw oszacowanie rocznych bezpośrednich i pośrednich kosztów związanych z toksyczną substancją w twoim zakładzie. Pamiętaj, aby podać informacje o kosztach związanych z wysyłką lub utylizacją toksycznych odpadów, ponieważ będzie to jeden z największych obszarów, w którym zauważysz oszczędności po rozpoczęciu redukcji stosowania substancji.
W naszym następnym artykule na temat Planowania Redukcji Toksyczności omówimy końcowe sekcje Planu Redukcji Toksyczności: opcje redukcji, plan wdrożenia, zalecenia planisty i certyfikaty.