Jako specjalista ds. środowiska lub kierownik ds. BHP wiesz już, jak istotne jest zarządzanie zgodnością środowis kową. Jednak jedną z największych frustracji w tej branży jest to, że bhp może być niedoceniane - czasami nawet odrzucane! Może to prowadzić do zmniejszania budżetów i ograniczania zasobów. Ale jak (słyszymy Twoje pytanie) można uniknąć tej katastrofy?
Proste, jeśli chcesz zaradzić (lub uniknąć) tych problemów w swojej firmie, nadszedł czas, aby zastosować te 3 wskazówki, które sprawią, że Twój szef zakocha się w Twoim zarządzaniu zgodnością środowiskową.
Sekretem do pokazania znaczenia zgodności z przepisami ochrony środowiska jest rozbicie wszystkiego na dolary i centy. Wszystko, co robi Twój dział BHP jest jest bezpośrednio związane z tym, jak firma wydaje i zarabia pieniądze, ale nie zawsze jest to jasno rozumiane w całej organizacji.
Jako część swoich wysiłków zgodności, należy dążyć do celu, jakim jest minimalizacja odpadów. Nie tylko zmniejszy to szansę na otrzymanie grzywny od EPA (ała), ale upewni się, że zasoby są wykorzystywane bardziej efektywnie.
Jest to coś, do czego dąży każdy dział EH&S, ale zbyt często nie mówią oni po prostu właściwym językiem.
Zamiast raportować, ile farby marnuje się z powodu nieefektywnego pistoletu natryskowego lub ile wody kupuje się do płukania sprzętu, wytrawni menedżerowie EH&S mówią kierownictwu, ile pieniędzy idzie w dół.
Każda przywieziona beczka farby kosztuje firmę pieniądze. W większości przypadków farba nie jest tania, a zarządzanie jej zużyciem jest kwestią inteligentnego wydatkowania.
Za każdym razem, gdy znajdziesz sposób, aby poprawić proces lub użyć bardziej wydajnego materiału, to tak, jakbyś wkładał pieniądze z powrotem do banku.
Pamiętaj, aby przekazywać te liczby bezpośrednio swojemu szefowi z dużym, grubym znakiem dolara przed nimi ($$$).
Czasami najlepsze działy EH&S pozostają niezauważone, ponieważ wszystko przebiega tak sprawnie, że nigdy nie pojawiają się problemy wymagające uwagi.
Chociaż może to być dowodem na to, że dział zarządzania zgodnością ze środowiskiem ma wszystko pod kontrolą, nie pomaga to w zademonstrowaniu swojej wartości kierownictwu i udziałowcom.
Przedstawienie wszystkich sposobów na poprawę wyników firmy ma kluczowe znaczenie dla przekonania kadry kierowniczej do zostania mistrzami EH&S. Kadra kierownicza potrzebuje jasnego i zwięzłego przeglądu postępów, jakie poczyniłeś, który wykaże Twoją wartość.
(Jeśli nie jesteś pewien, co to jest, przeczytaj ponownie punkt 1 powyżej).
Czytanie standardowego raportu zgodności, który składasz do Agencji Ochrony Środowiska, po prostu nie jest dobrym rozwiązaniem dla Twojego prezesa. Zamiast tego pomyśl o wizualizacjach, zwięzłości i podsumowaniach.
Niestety, większość zespołów EH&S nie ma czasu na pisanie raportów dla kadry kierowniczej, oprócz wszystkich innych obowiązkowych zadań związanych z raportowaniem i zarządzaniem danymi środowiskowymi.
Jest powód, dla którego systemy zarządzania środowiskiem z pulpitami menedż erskimi i interfejsami wizualizacji są tak gorącym towarem na rynku oprogramowania zapewniającego zgodność ze środowiskiem: kadra kierownicza uwielbia mieć dane bezpośrednio przed sobą, a specjaliści ds. ochrony środowiska lubią nie musieć chrupać liczb.
Dowiedz się więcej na: http://chemiadoczyszczenia.pl
Dobra zgodność środowiskowa oznacza terminowe i bezbłędne wypełnianie wszystkich obowiązkowych raportów EPA.
Doskonałe zarządzanie zgodnością środowiskową oznacza, że wykorzystujesz swoją specjalistyczną wiedzę, aby pomóc zespołowi ds. marketingu i public relations poprzez wykazanie społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) Twojej firmy.
Najlepszy sposób, aby to zrobić? Publiczne raportowanie!
Przykładem raportowania CSR może być śledzenie śladów węglowych lub zapewnienie, że proces produkcji odbywa się zgodnie z podejściem "od kołyski do kołyski" (w przeciwieństwie do "od kołyski do grobu").
Szybko staje się to jedną z najbardziej pożądanych odpowiedzialności w zakresie BHP. Sprawia, że firma jest bardziej ekologiczna, zrównoważona i znacznie bardziej pożądana przez współczesnych konsumentów. Niektóre firmy stworzyły całe kampanie marketingowe w oparciu o inicjatywy CSR.
Jeśli zmienisz sposób patrzenia na zarządzanie zgodnością środowiskową, aby uwzględnić raportowanie CSR, umożliwi to Twojemu działowi EH&S pełnienie podwójnej roli marketingowców i publicystów.
Jak Twój szef może tego nie kochać?
Jeśli szukasz sposobów, aby poprawić zarządzanie zgodnością i sprawić, by Twój szef popierał Twoje wysiłki, zrób pierwszy krok, korzystając z bezpłatnej oceny zgodności.
(zdjęcie użyte na licencji CC, dzięki uprzejmości A. Pagliaricci)